Moje sposoby na tanie czytanie - część I - Amazon


Inflacja szaleje, ceny wszystkiego idą w górę. Książek też. Jak w takiej sytuacji pozwolić sobie na czytanie nawet 100 książek rocznie?
Ja mam kilka sposobów, którymi postaram się z Wami podzielić. 
Na początek sposób niestety nie dla każdego. Aby skorzystać z olbrzymich zasobów darmowych książek, należy znać język angielski w stopniu komunikatywnym. Najlepiej też posiadać czytnik marki Kindle, ale akurat ten warunek można ominąć.

Amazon to gigant nie tylko wydawniczy. Zaczynali jako księgarnia internetowa, a obecnie to największy na świecie sklep internetowy. Wydają też książki specjalnie dla użytkowników swoich czytników - czyli niezwykle popularnych Kindle. W bazie amerykańskiego Amazonu, możemy z łatwością odnaleźć dziesiątki darmowych pozycji, wśród których zdarzają się prawdziwe perełki.

Aby z tego skorzystać należy mieć konto na Amazon.com i podpiętą kartę debetową lub kredytową(choć tego ostatniego warunku nie jestem na 100% pewna, ja mam to w taki sposób ustawione, dzięki temu kupuję nie tylko książki za $0,00, ale też takie promocyjne za między 2 a 6 dolarów, co też jest niezwykle korzystną ceną.

Jak wyszukiwać książki na Amazonie.

W wyszukiwarce Amazon.com (ważne, jest aby szukać na stronie o rozszerzeniu com, gdyż na portalach z poszczególnych krajów europejskich nie znajdziemy tego czego szukamy) wpisuję frazę "free kindle books" . Pojawia nam się mnóstwo książek, od których liczby może nam się zakręcić w głowach. Owszem możemy zakupić wszystkie, ale po co? Potem będzie trudno się odnaleźć w swoich zasobach. Więc stajemy przed trudną decyzją, którą powieść wybrać. Niestety nie znajdziemy tam książek, które sobie od dawna upatrzyliśmy, musimy wybierać z tego, co akurat jest dostępne.
Ja swoich wyborów dokonuję w oparciu o kilka aspektów. Po pierwsze sprawdzam ilość opinii, jakie ma dana pozycja. Minimum, które daje mi do myślenia to 1000 opinii. Sprawdzam też ilość gwiazdek, jaką dana książka zdobyła, jeśli ocena spada poniżej 4 to na prawdę daje do myślenia. Ja nie ryzykuję z takimi pozycjami. 
Poszukuję też znanych mi już wcześniej autorów. Promocje na darmowe pobrania pojawiają się w różnych okolicznościach. Na przykład w chwili promocji najnowszej powieści bestsellerowego autora, możemy trafić na możliwość zakupu jego wcześniejszych książek za $0,00.
A propos, napis "Bestselling Author" na okładce, która przyciągnie naszą uwagę, też jest dobrą prognozą.
Jest też oczywiście opis książki, który osobiście często pomijam. Niestety tak zwane blurby, mogą wręcz wprowadzić w błąd. Opis może się przydać jeśli poszukujemy czegoś w konkretnej tematyce. Ja czytam wszystko, nie jestem wybredna - niestety nie raz, nie dwa natknęłam się na ksiazki, które mnie po prostu nudziły, ale ta metoda darmowego czytania to w dużej mierze ruletka.

Jak kupować książki?

Gdy już wybiorę pozycję, która mnie interesuje, klikam  w nią. Otwiera mi się strona książki, a po prawej możliwość jej zakupu. Należy zwrócić uwagę czy cena nie uległa zmianie, gdyż czasem zdarzają się rozbieżności miedzy wyszukiwarką, a stroną ksiazki. Klikamy w "Buy now with 1 - Click" i książka pojawia nam się na naszej półce. Teraz już będziemy mogli ją przeczytać darmowo, nawet jeśli zabierzemy się za to za rok czy dwa, kiedy to ta pozycja nie będzie już w promocji.

Jak czytać książki kupione na Amazonie?

Najłatwiejszym sposobem jest oczywiście czytanie jej na czytniku Kindle. Jeśli urządzenie mamy zarejestrowane i przypisane do naszego konta na Amazonie, książka zostanie ściągnięta do pamięci czytnika automatycznie, nawet bez konieczności potwierdzania wysyłki na Kindle (tak się dzieje, gdy kupujemy i wysyłamy książki na czytnik z innych księgarni internetowych).
A co jeśli nie mamy Kindla? Problemem może być czytanie na czytnikach innych marek. Ja osobiście jako użytkowniczka Kindla nie wiem czy jest taka możliwość. Pliki w wydaniu Kindle Edition są zabezpieczone i mogą być swobodnie odczytane tylko na czytniku przypisanym do danego konta Amazona. 
Jednak będąc zalogowanym na swoim koncie, plik można odczytać, a co za tym idzie swobodnie czytać zakupioną powieść, z laptopa, telefonu, czy też tabletu. Jak to zrobić? Już wyjaśniam. Po prawej stronie od pola wyszukiwania znajduje się rozwijana lista "Account&Lists". Wchodzimy w pozycje "Content&Device", gdzie znajdują się wszystkie nasze wirtualne zasoby. W zakładce BOOKS znajdziemy kupione książki. Przy wybranej pozycji po prawej stronie otwieramy listę i klikamy "Read Now". Książka otwiera nam się w nowej karcie przeglądarki. Możliwe, że wcześniej trzeba zainstalować w przeglądarce rozszerzenie EPUBReader. Nie jestem specjalistką w dziedzinie Informatyki, ale kiedyś samej udało mi się wszystko tak ustawić, że teraz działa mi płynnie i bezbłędnie.


 "With a twist" Staci Hart

To kiedyś darmowa książka, którą przeczytałam kilka dni temu. W chwili obecnej kosztuje ona $5.24. Ja zakupiłam ją już kilka miesięcy temu. Wybrałam ją dzięki temu, że miałam już kilka innych powieści autorki, które również kupiłam za $0.00.
To bardzo przyjemna historia. Opowiada o tym jak powoli rodziło się uczucie między dwojgiem przyjaciół mieszkających po sąsiedzku. Może ten romans był lekko sztampowy, ale czytało się go stosunkowo łatwo, bohaterowie dali się lubić, a cała opowieść była fajna, lekko pikantna, nie budząca kontrowersji i oczywiście z dobrym zakończeniem.

Po przeczytaniu upolowanych darmowych książek, zawsze oceniam je zarówno na Amazonie jak i na Goodreads, a także na Lubimy Czytać, gdzie jest już wprowadzonych wiele pozycji Kindle Edition. Tym samym odwdzięczam się autorowi, za umożliwienie mi czytania tej powieści, oraz daję znać innym czytelnikom czy dana historia jest warta poznania.

Komentarze

Popularne posty