Praga pełna książek

 

Praga to miasto kultowe. Swoim urokiem każdego roku ściąga miliony turystów z całego świata. Nie mogło więc wśród nich zabraknąć i mnie.
Pierwszy weekend grudnia wydawałby się terminem nie do końca typowym na wycieczki, ale w Pradze już pod koniec listopada otwiera się jeden z najpiękniejszych jarmarków bożonarodzeniowych w Europie.
Stoiska rozkładają się w kilku kluczowych miejscach na terenie miasta. A najwięcej atrakcji jest oczywiście na Rynku Staromiejskim, a także na Plac Wacława.

Moją tradycją stało się robienie sobie pamiątkowych zdjęć z książką w ręku. Mam już takie ujęcia z Wrocławia, Krakowa, Wysp Kanaryjskich, a także z tatrzańskich szlaków. W torebce, lub plecaku zawsze mam choćby malutką książkę, na wszelki wypadek, gdybym akurat znalazła się w miejscu, które warto byłoby uwiecznić na zdjęciu.
Zobaczcie jakie ujęcia czytelnicze udało mi się zachować z wycieczki do Pragi:

Katedra św. Wita

Ratusz Staromiejski, widok na kościół św. Mikołaja
Muzeum Narodowe w Pradze

Praga to szczególne miejsce dla książkoholików. To tutaj obejrzeć można dwie wyjątkowe biblioteki: w Klasztorze na Strahovie oraz w Clementinum. Ja oba te miejsca ominęłam, gdyż odstraszyły mnie opinie przeczytane w Internecie. Biblioteki owszem są przepiękne, ale zwiedza się je zerkając na sale z korytarza. 
Ponieważ na wycieczce byliśmy całą rodziną, musiałam wybrać jedno książkowe miejsce, co by nie zanudzić rodziny. Mój wybór padł na Miejską Bibliotekę w Pradze. Do biblioteki wstęp jest darmowy, a atrakcja przyciągająca turystów stoi na wprost wejścia. Jest to książkowa rzeźba autorstwa Mateja Krena, której zdjęcia są hitem bookstagrama. Ja też zrobiłam tam kilka fotek.









Jeszcze tylko pokażę wam kilka książkowych zdjęć z innych zakątków Pragi:
Muzeum Narodowe w Pradze
Zamek na Hradczanach

,a także kilka moich ulubionych kadrów z Pragi.

Most Karola

restauracja James Dean


To już koniec tej wycieczki. A Wy byliście w Pradze? Odwiedziliście któreś z tych miejsc?

Komentarze

  1. Nie byłam w Pradze, choć książki Szczygła o Czechach niegdyś wyzwoliły u mnie chęć poznania tego miasta.
    Czesi i ich rzeźny... właśnie u Szczygła można to zobaczyć an fotkach. Ta rzeźba z książek też niczego sobie. Czescy twórcy są specyficzni. Mają pomysły :)
    Fajna ta kolumna z książek :)

    Zdjęcia Twoje zachwycają mnie ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praga jest piękna. Planowałam ją odwiedzić już od dawna. Wreszcie się udało.

      Usuń
  2. Byłam w Pradze dwa razy. Fajny ten pomysł ze zdjęciami z książką, to świetna pamiątka. Ja też mam zawsze książkę przy sobie ale jakoś nigdy nie robię sobie zdjęć, chociaż uwielbiam czytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczna książkowa podróż. Jestem pod wrażeniem. W Pradze byłam raz w czasie studiów ale zamierzam tam wrócić i zobaczyć to czego nie zdążyłam wtedy zwiedzić. Przepiękne klimatyczne miasto. Rynek jest boski.

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty